6 Eylül 2018 Perşembe

2016 yılının Ağustos ayında bir nöbet günü.

Bu yazı Melih KASAP tarafından yazılmıştır. Kaynak gösterilerek kullanılabilir.


    Akşam 18:00 sularında bir vatandaşımız aradı. Eniştesinin sabah saatlerinde Ömerli Barajı mevkiine gittiğini ve kendisinden bir daha haber alamadıklarını, akrabaları ve jandarma vasıtasıyla arama yaptıklarını belirterek bizden arama faaliyetine destek talebinde bulundu. Üzerinden 24 saat geçmeden jandarmanın arama faaliyeti başlatması bana şüpheli geldiğinden, kayıp şahsın bir rahatsızlığı (Alzheimer, sara, psikolojik vb.) olup olmadığını sordum. Herhangi bir rahatsızlığı olmadığını söyleyince arama faaliyetine katılan jandarma ekibinden ekip liderinin bizi aramasını ve destek isteğinin resmi olarak iletilmesini söyledim.

   Yaklaşık yarım saat sonra bölgeden jandarma başçavuş olduğunu söyleyen arkadaş yönetim merkezimizi aradığında, olayın hiç de ilk anlatılan gibi olmadığı ortaya çıktı.

   Olayın aslında bir gün önce olduğu, kayıp olarak bildirilen şahısla birlikte bir akrabasının da baraj mevkiine gittiği, gece geç saatlerde geriye tek kişinin döndüğü, geri gelen akrabanın sabah eşyalarını toplayıp giderken eşine “eniştemi Ömerli Barajının oralarda öldürüp attım” dediği ve cep telefonunu evde bırakarak kaçtığı bilgilerini veren jandarma yetkilisi bizden arama için köpekli arama ekibi de olmak üzere destek talebinde bulundu.

   Kendisine, olayın adli vaka olmasından dolayı olay yerinde olay yeri inceleme ekibinin olup olmadığını sordum. Olumlu yanıtını aldıktan sonra öncelikle bizim arama köpeklerimizin canlı arama üzerine eğitimli olduğunu, kadavra köpeğinin jandarmada olup olmadığını tam olarak bilmemekle birlikte emniyette olduğunu ve bu ekiplerle de irtibata geçmesinin gerektiğini, her ihtimali göz önünde bulundurup bizim de destek ekibinin içinde canlı arama köpekli ekibi de yönlendireceğimizi belirttim. Bu arada kayıp şahsın yanında cep telefonu var mıymış diye sordum. “Öğrendiğimiz kadarıyla varmış” cevabını aldım. O zaman sen de biliyorsun ki Ömerli Barajı ve çevresi çok geniş bir alan. Bizim elimizde yok, jandarmada var mı bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla emniyette sinyalden yer tespiti yapan sistem var. En azından arama yapılacak alanı daraltmak için (şahıs yaralı ise daha hızlı ulaşmak adına) emniyetle görüşülüp bu konu da desteklerini istemek daha yararlı olur dedim.

   Tüm bu görüşmelerden sonra, ben üstlerimle görüşüp bu konuların hepsini ileteceğim. Duruma göre tekrar görüşüp desteğinizi isteriz dedi. Kendisine kurum olarak gereken desteği vereceğimizi belirterek görüşmeyi sonlandırdım. Nöbetimizi devrettiğimizde ise konu ile alakalı tekrar bir geri dönüş olmamıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder