1 Eylül 2018 Cumartesi

2014 Yılı Yaz Ayları

Bu yazı Melih KASAP tarafından yazılmıştır. Kaynak gösterilerek kullanılabilir.

2014 yılı yaz aylarından bir gece saat 01.00 suları…


   Afet Acil Durum Yönetim Merkezini arayan ve kendisinin polis memuru olduğunu söyleyen arkadaş özetle: Maltepe Başıbüyük ormanlık alan içinde yaralanmalı kaza olduğu, olay yerinde emniyet ekibi olduğu, sağlık ekibinin müdahale etmek için geldiğini fakat arazi şartları yüzünden ambulansın kaza bölgesine çıkamadığını belirterek 112 personelinin kaza mahalline çıkartılması ve kazazedelerin ambulansa taşınması için bizden arazi araçlı bir ekip talep ettiklerini söyledi.
   Memur arkadaşa bizden istediği ekibin Atatürk Havalimanı yanındaki Birlik Müdürlüğünden geleceğini, olay yerine varmasının 1 saatten fazla süreceği için yaralıların durumunun kötüleşmesinin söz konusu olabileceğini belirttikten sonra, Orman ekiplerinin araçları kaza bölgesine çıkamaz mı? diye sordum. Çıkar cevabını aldıktan sonra kendisinin iletişim bilgisini Orman ekiplerine vereceğimi ve kendisini aradıklarında kaza mahalli hakkında yardımcı olmasını isteyerek konuşmayı sonlandırdım.
   Orman Komutayı aradım olayı özetleyerek kaza bölgesine yakın ekiplerin yardımcı olmalarını isteyerek Polis arkadaşın iletişim bilgilerini verdim. Takriben 20 - 25 dk. kadar sonra Orman komuta arayarak ekibinin olay yerine giderek gerekli yardımı yaptığını ve kazazedeleri 112 ambulansa teslim ettiklerini bildirdi.
   Bu olayda kaza mahallindeki memur arkadaş direk orman ekiplerinden yardım isteseydi müdahale daha çabuk olurdu. Bizi araması bizim ormanı aramamız en az 10 dk. kayıp zamandır ki saniyelerin önemli olabileceği durumlarda kaybedilen fazla zamandır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder