2 Eylül 2018 Pazar

2007 yılı yaz aylarında bir hafta sonu nöbetinde...

Bu yazı Melih KASAP tarafından yazılmıştır. Kaynak gösterilerek kullanılabilir.


Cumartesi sabah saat 09:30’da devraldığımız nöbetimizi, Pazar günü saat 09:30’da devredecektik. Saat 09:00 sularında nöbeti devralacak arkadaşlarında gelmeye başladığı sıralar, merkezimize gelen bir telefonu yanıtladım. Telefondaki vatandaşımız Ortaköy’de restoran sahibi olduğunu ve sabahtan beri elektriklerinin kesik olduğunu söyledi.

-   - Burası Afet Yönetim Merkezi beyefendi. Elektrik idaresini aradınız mı? Belki bölgesel bir arıza veya hatlarda bakım vardır.

-    -  Aramadım, zaten arayınca da ulaşamıyorsun. Beklemeye alıyorlar, açmıyorlar. Bizim buralarda sık sık kesintiler olmaya başladı. Şikayet ediyoruz çözümde olmuyor.

    - Şikayetinizi imza toplayarak bir dilekçe ile hem ilgili idareye hem de valiliğe bildirin. Ayrıca elektrik idaresini aramadığınızı söylediniz aramadan açmayacaklarını nereden biliyorsunuz?

   Bu sorumdan sonra vatandaşımızın ses tonu, konuşma şekli ve üslubu çirkinleşti. Yok efendim sorununu arz etmişmiş, bu durumda onun için bir afetmiş ve devlet olarak hiç yardımcı olmuyormuşuz, vergisinde gecikme olduğu zaman kapısına dayanmasını biliyor muşuz gibi şeyler, hakaretler ve küfürler.

   Sert bir şekilde konuşmasının arasına girdim. Aradığı yerin Afet Yönetim Merkezi olduğunu, geciken vergi için kapıya dayanan kişinin ben olmadığımı, elektrik kesintisi için Bedaş’ı araması gerektiğini, elektrik şalterinin benim yanımda olmadığını, bağırıp çağıracağı küfür ve hakaret edeceği kişinin bu kurumda olmadığını belirterek söylediklerini kendisine aynen iade ettiğimi söyledim. Konuşmam sırasında da kendisine gerekli yardımı da yaptığımı belirttim.

Vatandaş:
-          Vali Muammer bey benim arkadaşım dedi. Şimdi cepten arayıp durumu anlatıp, seni de şikayet edeceğim.

Tepem attı:
-          "Adım Melih, soyadım Kasap, sicil numaram da bu ............. git kime şikayet edeceksen et. Kimseden korkmadığım gibi hesap veremeyeceğim durumda yok" diyerek telefonu kapattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder