30 Temmuz 2018 Pazartesi

2016 senesinin Nisan ayı sonu veya Mayıs ayı

Bu yazı Melih KASAP tarafından yazılmıştır. Kaynak gösterilerek kullanılabilir.


   2016 senesinin Nisan ayı sonu veya Mayıs ayının ortaları arasında bir hafta sonu nöbeti (Pazar günü). Saat 23:00 suları. 

   Tüm kurumların bağlı bulunduğu telsizden, Boğaz Trafik kontrolden yarı anlaşılır bir anons duyulması üzerine, kendileriyle telefon ile irtibata geçtim. O gece boğazdan tehlikeli madde yüklü gemilerin planlı geçiş yaptıklarını, ancak; gemilerden yapılan ihbara göre, 3.köprü inşaatında yapılan kaynakların deniz yüzeyine kadar alevli bir şekilde aktığı ve bunun tehlike arz ettiği bilgisi verildi. Kendilerinin herhangi bir yetkiliye ulaşamamaları neticesinde bize bildirdiklerini belirttiler. 

   Konunun önemli olması nedeniyle hemen bizdeki karayolları numaralarını aradım. İlk telefon güvenliğe düştü. Olayı anlattığımda kendilerinin güvenlikçi olduklarını ve yetkili bir kişinin numarasını bilmedikleri cevabını aldım. İkinci telefon ise misafirhaneye düştü ve resepsiyonda görevli olduğunu söyleyen kişiyle görüştüm. Olayı anlatıp durumun acil olduğunu belirttim. Telefonun resepsiyona yönlenmiş olduğunu yetkili biriyle görüşmem için Pazartesi günü aramam gerektiği cevabını alınca, arkadaşım durum ciddi Allah korusun, Boğazın ortasında veya Dolmabahçe’nin açıklarında bir gemi alev alır havaya uçarsa, bunun sorumluluğunu kim alır dediğimde ise kendisinde telefon numaralarının bulunmadığı cevabını aldım. 

   Burada bir özeleştiri de kendime yapayım. Karayollarına direk 159’u arayarak ulaşmak nedense bu iki telefon görüşmesinden sonra aklıma geldi ve bu nedenle de en az 8 – 10 dk. zaman kaybım oldu. 

   Karayollarıyla görüşüp olayı anlattığımda hemen ilgilenerek gerekli kişilere ulaşıp bize dönüş yapacaklarını söylediler. Takriben bir 10 dk. sonra köprü Baş Mühendisine ulaşıldığını ve durumun anlatıldığını, yapılan kaynak işlerinin tedbir alınana kadar durdurulduğunu bildiren geri dönüş telefonunu aldık. Boğaz trafiği telefon ile arayarak, köprüde yapılan kaynak işlerinin gerekli tedbirlerin alınması için durdurulduğunu söyledim. Karayollarından yaklaşık 40 dk. kadar sonra ise gerekli tedbirlerin alınarak kaynak işlerinin yeniden başlatıldığını, bundan sonra herhangi olumsuz bir durum olması karşısında yeniden irtibata geçebileceğimizi bildiren bir telefon daha aldık. Boğaz trafikle yeniden görüşerek, köprüde gerekli tedbirlerin alınarak yeniden kaynak işlerinin başladığını, herhangi bir olumsuzluk karşısında yeniden irtibata geçebileceğimizi söyleyerek görüşmeyi sonlandırdım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder