Sabah 10:00
ile 10:30 arası cebime gelen bir mesaj sesine uyandım. O gece biraz geç
yattığım için mesajın sesi de aslında tam uyandıramadı. Gayrı ihtiyari telefonu
elime alıp yarı uyur şekilde acil bir durum olabilir diye tek gözümle okumaya
çalıştım. İGDAŞ’tan gelen mesajda “Sn. Melih Kasap ********* nolu sözleşme
hesabınıza ait 18.12.2018 son ödeme tarihli 1845.00 TL tutarında fatura
tahakkuk edilmiştir. Saygılarımızla” yazıyordu. Faturaymış diye önemsemeyerek,
uykulu bir şekilde baktığım için de tutarı 184 lira 50 kuruş gibi gördüğümden,
telefonu bırakıp uyumaya devam ettim.
Uykum
sırasında okuduğum mesaj gözümün önüne geldi. Okudukça ekran aydınlanıyordu.
Tutar kısmına gelince 1845.00 yazısının 184 lira 50 kuruş olmadığını anlamamla
uyanmam bir oldu. Hemen kalkıp mesaja uyanık gözle tekrar baktım, gerçekten
1.845 liraydı. Ne oluyor diye İGDAŞ’ı aramak için telefona sarıldım.
İGDAŞ müşteri
hizmetleriyle yapmış olduğum görüşme sonucu gelen faturanın oturduğum daireye
değil de 2 senedir kullanımda olmayan babamların daireye geldiğini öğrendim. İGDAŞ
müşteri hizmetlerindeki arkadaş sayaç numaratörünün dönmediği için arıza kaydı
ile sayacın değiştirildiğini ve ortalama kullanım bedeli yansıtıldığını
söylediğinde, yaklaşık bir ay kadar önce bir sabah nöbet dönüşü yengemle
yaptığım telefon görüşmesi aklıma geldi. Yengem “Melih annemlerin doğalgaz
sayacını değiştiriyorlar, sen arıza kaydı verdin mi? Arıza kaydı verilmiş, onun
için değiştiriyorlarmış” dedi. Bende herhangi bir kayıt vermediğimi sayacı
okumaya gelen kişi daire de kalan olmadığı için sayaç dönmediğinden herhalde
öyle zannetmiş demiştim. İGDAŞ müşteri hizmetlerinde görüşme yaptığım arkadaşa
da bu konuşmadan bahsettim ve dairede kalan olmadığı için sayacın dönmemesinin
normal olduğunu, babamların , memlekette de evimiz olduğundan ve iki yıldır da
orada kaldıklarından bu adresteki dairenin boş olduğunu söyledim. İGDAŞ’taki arkadaş o
zaman en yakın tahakkuk servisine başvurmamı ve yapacağım itirazla ilgi beni
oradan bilgilendireceklerini söylemesi üzerine görüşmeyi sonlandırdım.
3 Aralık Pazartesi
günü Pendik İGDAŞ tahakkuk servisi ile görüşmeye gittim. Sayaç değişikliği
yapıldığından dolayı benim Kartal İGDAŞ tahakkuk servisine başvurmam
gerektiğini söylediler. Aynı gün Kartal İGDAŞ’a gittim. Tahakkuk servisine
çıkıp oradaki görevliye durumu anlattığımda, sözleşme numaramı sisteme girerek
tarih kontrolü yaptı ve benden karşılaştırma yapmak için, geriye dönük olarak 4
yıllık elektrik ve su kullanım detayları dökümü almamı ve bir dilekçe ile
başvurmamı söyledi.
4 Aralık Salı
günü Pendik İSKİ’ye gittim. Görevli arkadaşa durumu anlattığımda geriye dönük olarak
4 yıllık dökümü verdi (su sözleşmesi babamın üstüne olmasına rağmen yardım
ettiler). Bu sırada yaptığımız sohbette İGDAŞ’ın yaptığı işlemin yanlış olduğu
konusunda hemfikir olduk. Oradan elektrik dökümünü de almak için Kaynarca’da
bulunan ENERJİSA’ya gittim. Elektrik sözleşmesi de babamın üstüne olduğundan
vekalet olmadan istediğim dökümü almamın mümkün olmadığı, sözleşme sahibinin
kendisinin veya vekalet verdiği birisinin olması gerektiği söylendi. Şefleriyle
görüşmek istediğimi bildirip bir müddet bekledikten sonra şefleriyle görüştüm.
Durumu anlattığımda kendisi de aslında vekaletsiz işlem yapamayacağını (ben 83
yaşındaki babamın köyden bu iş için gelmesinin ne kadar uygun olacağını
söyleyip fatura itirazı için döküm istediğimde ısrar ettiğimden) ama işimizin
görülmesi için dökümü verdini söyleyerek çıktının altına mühür basıp imzasını
attı (adını hatırlayamadığım şefe yardımlarından dolayı teşekkür ederim). Yanından
çıkarken de eğer başka bir şey isterlerse direk kendisine gitmemi söyledi.
6 Aralık
Perşembe günü almış olduğum 2014-03 / 2018-12 arası elektrik ve su kullanım
detay dökümleri ile (ki her iki dökümde de 2015 Aralık ayından 2018 Aralık
başına kadar kullanım olmadığı görülmekteydi) yazmış olduğum dilekçeyi Kartal İGDAŞ’a
götürüp tahakkuk servisine teslim ettim. Evrak kayıt altına alınıp cebime takip
edebilmem için gerekli bilgileri göndereceklerini ve sonucunda yine bana
iletileceğini söylediler.
Yazmış
olduğum dilekçede aşağıdaki hususlara da dikkat çekme ihtiyacı hissettim.
1-Sayaç okuma görevinde bulunan arkadaşların,
numaratörün dönmemesi üzerine arıza veya kaçak kullanım yakaladıklarını
düşündürten zeka pırıltılarını zile basıp dairede oturan var mı diye de
kullanmalarını toplum adına istemekteyim.
2-Sökülen sayacın kontrolü bile yapılmadan aboneye
ortalama tüketim faturası çıkartılması kullanım yoksa sen ispatla manasında
algılanmaktadır ki aynı mantıkla bakıldığında aboneye de kullanım varsa siz
ispatlayın deme hakkı doğar.
3-Kıyaslama yapmak için elektrik ve su
faturası da istenmesi her aboneye uygun olmamaktadır. Mesela bizim durumu örnek
alırsak; bahçedeki çiçeklerin sulanması, bina dış cephe mantolaması, bahçe
duvarına çit montajı ve duvarı sağlamlaştırmak için beton atılması sırasında
elektrik ve su kullanımı, bir komşunun kundaklanan aracının söndürülmesine
yardım için su kullanımı bahse konu adresten yapılmıştır ki; bu kullanımlar
doğalgaz kullanıldığı manasına da gelmemektedir. Faturalar karşılaştırırken
doğalgaz kullanılmış anlamına gelip gelmeyeceği de muallakta kalmaktadır.
4-Bu arada yapılan işlemde de eksiklik vardır.
Şöyle ki; sayaç okunduğunda dönmediği görüldüğünde evde oturan olup olmadığı 2-3
kez kontrol edilmeli, gerekirse sayaç sökülüp yenisi takılmalı ve sökülen sayaç
kontrole götürülmeli, arıza tespit edilirse yeni takılan sayaçtan okunan değer
göz önüne alınarak ortalama tüketim faturası çıkartılmalıdır. Bizim faturalandırmanın
bu şekilde yapılıp yapılmadığının takdirini sizlere bırakıyorum.
15 Aralık Cumartesi günü cep telefonumdan
arayan Kartal İGDAŞ tahakkuk servisi yetkilisi kullanımda olmayan daireye
kesilmiş olan faturanın (1845.00 TL) iptal edildiği bilgisini verdi.
Geçmiş olsun Melih'im...yurdum insani işte...naparsın...fazlasını beklemek suç olurdu zaten :)
YanıtlaSilYorum için teşekkürler ;)
Sil