22 Aralık 2018 Cumartesi

30.11.2018 Cuma sabahı 10:00 – 10:30 suları

Bu yazı Melih KASAP tarafından yazılmıştır. Kaynak gösterilerek kullanılabilir.


   Sabah 10:00 ile 10:30 arası cebime gelen bir mesaj sesine uyandım. O gece biraz geç yattığım için mesajın sesi de aslında tam uyandıramadı. Gayrı ihtiyari telefonu elime alıp yarı uyur şekilde acil bir durum olabilir diye tek gözümle okumaya çalıştım. İGDAŞ’tan gelen mesajda “Sn. Melih Kasap ********* nolu sözleşme hesabınıza ait 18.12.2018 son ödeme tarihli 1845.00 TL tutarında fatura tahakkuk edilmiştir. Saygılarımızla” yazıyordu. Faturaymış diye önemsemeyerek, uykulu bir şekilde baktığım için de tutarı 184 lira 50 kuruş gibi gördüğümden, telefonu bırakıp uyumaya devam ettim.

   Uykum sırasında okuduğum mesaj gözümün önüne geldi. Okudukça ekran aydınlanıyordu. Tutar kısmına gelince 1845.00 yazısının 184 lira 50 kuruş olmadığını anlamamla uyanmam bir oldu. Hemen kalkıp mesaja uyanık gözle tekrar baktım, gerçekten 1.845 liraydı. Ne oluyor diye İGDAŞ’ı aramak için telefona sarıldım.

   İGDAŞ müşteri hizmetleriyle yapmış olduğum görüşme sonucu gelen faturanın oturduğum daireye değil de 2 senedir kullanımda olmayan babamların daireye geldiğini öğrendim. İGDAŞ müşteri hizmetlerindeki arkadaş sayaç numaratörünün dönmediği için arıza kaydı ile sayacın değiştirildiğini ve ortalama kullanım bedeli yansıtıldığını söylediğinde, yaklaşık bir ay kadar önce bir sabah nöbet dönüşü yengemle yaptığım telefon görüşmesi aklıma geldi. Yengem “Melih annemlerin doğalgaz sayacını değiştiriyorlar, sen arıza kaydı verdin mi? Arıza kaydı verilmiş, onun için değiştiriyorlarmış” dedi. Bende herhangi bir kayıt vermediğimi sayacı okumaya gelen kişi daire de kalan olmadığı için sayaç dönmediğinden herhalde öyle zannetmiş demiştim. İGDAŞ müşteri hizmetlerinde görüşme yaptığım arkadaşa da bu konuşmadan bahsettim ve dairede kalan olmadığı için sayacın dönmemesinin normal olduğunu, babamların , memlekette de evimiz olduğundan ve iki yıldır da orada kaldıklarından bu adresteki dairenin boş olduğunu söyledim. İGDAŞ’taki arkadaş o zaman en yakın tahakkuk servisine başvurmamı ve yapacağım itirazla ilgi beni oradan bilgilendireceklerini söylemesi üzerine görüşmeyi sonlandırdım.

   3 Aralık Pazartesi günü Pendik İGDAŞ tahakkuk servisi ile görüşmeye gittim. Sayaç değişikliği yapıldığından dolayı benim Kartal İGDAŞ tahakkuk servisine başvurmam gerektiğini söylediler. Aynı gün Kartal İGDAŞ’a gittim. Tahakkuk servisine çıkıp oradaki görevliye durumu anlattığımda, sözleşme numaramı sisteme girerek tarih kontrolü yaptı ve benden karşılaştırma yapmak için, geriye dönük olarak 4 yıllık elektrik ve su kullanım detayları dökümü almamı ve bir dilekçe ile başvurmamı söyledi.

   4 Aralık Salı günü Pendik İSKİ’ye gittim. Görevli arkadaşa durumu anlattığımda geriye dönük olarak 4 yıllık dökümü verdi (su sözleşmesi babamın üstüne olmasına rağmen yardım ettiler). Bu sırada yaptığımız sohbette İGDAŞ’ın yaptığı işlemin yanlış olduğu konusunda hemfikir olduk. Oradan elektrik dökümünü de almak için Kaynarca’da bulunan ENERJİSA’ya gittim. Elektrik sözleşmesi de babamın üstüne olduğundan vekalet olmadan istediğim dökümü almamın mümkün olmadığı, sözleşme sahibinin kendisinin veya vekalet verdiği birisinin olması gerektiği söylendi. Şefleriyle görüşmek istediğimi bildirip bir müddet bekledikten sonra şefleriyle görüştüm. Durumu anlattığımda kendisi de aslında vekaletsiz işlem yapamayacağını (ben 83 yaşındaki babamın köyden bu iş için gelmesinin ne kadar uygun olacağını söyleyip fatura itirazı için döküm istediğimde ısrar ettiğimden) ama işimizin görülmesi için dökümü verdini söyleyerek çıktının altına mühür basıp imzasını attı (adını hatırlayamadığım şefe yardımlarından dolayı teşekkür ederim). Yanından çıkarken de eğer başka bir şey isterlerse direk kendisine gitmemi söyledi.

   6 Aralık Perşembe günü almış olduğum 2014-03 / 2018-12 arası elektrik ve su kullanım detay dökümleri ile (ki her iki dökümde de 2015 Aralık ayından 2018 Aralık başına kadar kullanım olmadığı görülmekteydi) yazmış olduğum dilekçeyi Kartal İGDAŞ’a götürüp tahakkuk servisine teslim ettim. Evrak kayıt altına alınıp cebime takip edebilmem için gerekli bilgileri göndereceklerini ve sonucunda yine bana iletileceğini söylediler.

   Yazmış olduğum dilekçede aşağıdaki hususlara da dikkat çekme ihtiyacı hissettim.

    1-Sayaç okuma görevinde bulunan arkadaşların, numaratörün dönmemesi üzerine arıza veya kaçak kullanım yakaladıklarını düşündürten zeka pırıltılarını zile basıp dairede oturan var mı diye de kullanmalarını toplum adına istemekteyim.

     2-Sökülen sayacın kontrolü bile yapılmadan aboneye ortalama tüketim faturası çıkartılması kullanım yoksa sen ispatla manasında algılanmaktadır ki aynı mantıkla bakıldığında aboneye de kullanım varsa siz ispatlayın deme hakkı doğar.
   
    3-Kıyaslama yapmak için elektrik ve su faturası da istenmesi her aboneye uygun olmamaktadır. Mesela bizim durumu örnek alırsak; bahçedeki çiçeklerin sulanması, bina dış cephe mantolaması, bahçe duvarına çit montajı ve duvarı sağlamlaştırmak için beton atılması sırasında elektrik ve su kullanımı, bir komşunun kundaklanan aracının söndürülmesine yardım için su kullanımı bahse konu adresten yapılmıştır ki; bu kullanımlar doğalgaz kullanıldığı manasına da gelmemektedir. Faturalar karşılaştırırken doğalgaz kullanılmış anlamına gelip gelmeyeceği de muallakta kalmaktadır.

      4-Bu arada yapılan işlemde de eksiklik vardır. Şöyle ki; sayaç okunduğunda dönmediği görüldüğünde evde oturan olup olmadığı 2-3 kez kontrol edilmeli, gerekirse sayaç sökülüp yenisi takılmalı ve sökülen sayaç kontrole götürülmeli, arıza tespit edilirse yeni takılan sayaçtan okunan değer göz önüne alınarak ortalama tüketim faturası çıkartılmalıdır. Bizim faturalandırmanın bu şekilde yapılıp yapılmadığının takdirini sizlere bırakıyorum.

      15 Aralık Cumartesi günü cep telefonumdan arayan Kartal İGDAŞ tahakkuk servisi yetkilisi kullanımda olmayan daireye kesilmiş olan faturanın (1845.00 TL) iptal edildiği bilgisini verdi.

2 yorum:

  1. Geçmiş olsun Melih'im...yurdum insani işte...naparsın...fazlasını beklemek suç olurdu zaten :)

    YanıtlaSil